Machinima Austria
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OFP Modding

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OFP Modding Empty OFP Modding

Beitrag von Admin So Sep 11, 2011 9:48 am

http://ofp.gamepark.cz/

http://operationflashpoint.filefront.com

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OFP Modding Empty Re: OFP Modding

Beitrag von Admin Mo Okt 24, 2011 8:54 pm

Diese uralt Engine hat sogar eine Kamera eingebaut!
To execute the script create an object - doesn't need to be a soldier - and in its init field type


this exec "camera.sqs"

Now when you preview the mission you will see the cinematic border at
the top and bottom of the screen and a view looking North from the
object you created. There will be a crosshair in the centre of the
screen. If you fail to execute the script from an object, or the object
doesn't exist, the camera will be created at 0,0,0 on the map.


Controls


Most of following controls can be easily changed in 'Options -> Controls -> Buldozer controls' menu.

Camera movement is controlled using the following keys:


W forward
E fast forward
A left
D right
S backwards
Q up
Z down

The camera can be rotated and tilted using the numeric keyboard:


8 tilt upward
2 tilt downward
4 rotate left
6 rotate right

There is also a zoom function, again using the numeric keyboard:


+ zoom in
- zoom out

Here is list of remaining functions:


L toggles crosshair (and tracked target box)
/ (on NumPad) target nearest object OR position on ground
Space Bar also targets nearest object OR position on ground
Del Turn on/off floating mode

Introduced in ArmA


F (same as NumPad /) tracks targeted object OR position on ground nearest to crosshair
- Targeted objects are indicated with a red crosshair box.
- Targeted ground position is indicated with a yellow crosshair box.
- Moving objects will be tracked by camera.
- Pressing any camera movement key will cancel object/ground tracking
A/D rotate camera around focused object or position on ground (used after F option)
Shift+[movement key] faster camera movement

Introduced in ARMA2: Operation Arrowhead


N Cycle between normal view / NVG / TI BW / TI WB
M Open/Close map
LMB in map - teleport camera to given location
Ctrl + LMB in map - teleport player to given location
, [NUM] Teleport camera to position where it was previously terminated
* [NUM] Copy cursor's position to clipboard
Ctrl + * [NUM] Teleport player under cursor
; Disable camera postprocess
1 - 9 Set pre-defined camera postprocess (stored in BIS_DEBUG_CAM_PPEFFECTS array, cen be rewritten)
Mouse wheel UP / DOWN modify focus lenght
- starting at 0, moving up will increase distance

- decreasing it back to 0 will reset to effect and enable autofocus


Pressing V will cancel the camera view and return back to normal control.

http://community.bistudio.com/wiki/Camera.sqs

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OFP Modding Empty Re: OFP Modding

Beitrag von Admin Fr Dez 23, 2011 3:01 am

Hiermit kriegt man seine Flugis bei z.B. Schiffe auf Deck:
this setPos [getPos this select 0, getPos this select 1,14]

14 ist das Höhenlevel.
Einfach für seinen Zweck ein wenig rumexperimentieren..

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OFP Modding Empty Re: OFP Modding

Beitrag von Admin Sa Jan 07, 2012 2:08 pm

Könnte ganz nützlich sein:
Gibt es eine Möglichkeit, Einheiten zu groupen und sie trotzdem daran zu hindern, in Formation zu gehen?
Denn das nervt schon leicht wenn mir ständig die Leutchen wegrennen OFP Modding 30_wink_o
Achja und wie verhindere ich, dass manche Fahrzeuge und Objekte nach
einem Klick auf "Neustart" oder bei neuem Laden der Map in der Höhe
verschoben sind?
also, su gibst folgendes in jeder Einheit ein:
dostop this;
Auf Speziel machst du dann noch:
Keine

Das sorgt dafür das die Einheiten alle an ihrer Position bleiben
Quelle
Gib das hier in die Einheiten ein, die immer sterben:
this allowDamage false;
Das macht sie unverwundbar. Falls du es wieder ändern willst nehme das false weg und gebe true ein




Ist zwar eigentlich für Arma2 - jedoch die Scriptsprache ist fast gleich...

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